 
         
                Ve středu odpoledne zažila seniorka z Lipníka nad Bečvou hovor, na který jen tak nezapomene.
Zavolal jí muž, který sice mluvil česky, ale s výrazným cizím přízvukem. Oznámil jí, že má na svém (údajně dříve založeném) účtu přebytek ve výši 150 tisíc korun, které je potřeba „jen“ převést na její běžný účet. A s tím jí prý rád pomůže. A protože „pomáhal“, doporučil jí nainstalovat aplikace, které měly s převodem údajně souviset. Nezůstalo však jen u instalace – na jeho žádost žena naskenovala platební kartu a ještě zvýšila denní limit výběru na 150 tisíc.
Druhý den dopoledne jí volala banka. Bohužel už pozdě. Z jejího účtu zmizelo zhruba 143 000 Kč, které neznámý pachatel vybral v hotovosti na různých místech na Slovensku. Banka následně účet zablokovala.
Případem se už zabývá policie, která případ šetří pro podezření z podvodu.
Jak se chránit?
Nikdy nesdílejte údaje o své kartě ani neinstalujte aplikace na pokyn cizích osob.
Banka vás nikdy nepožádá o přístup do vašeho zařízení nebo navýšení limitů.
Pokud si nejste jistí, zavolejte raději přímo své bance nebo kontaktujte policii.
Zdroj: PČR
Ilustrační obrázek
iPřerovsko.cz Lipník nad Bečvou Podvody Podvod Policie PČR


